REGULAMIN KONKURSU
NA LOGO I BANER
ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 2
IM. HETMANA STEFANA CZARNIECKIEGO
WE WŁOSZCZOWIE
I. Organizator konkursu i jego cele.
1. Konkurs organizowany jest przez Dyrekcję Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. Hetmana Stefana Czarnieckiego we Włoszczowie.
2. Celem konkursu jest wybranie logo i banera tytułowego na stronę szkoły dla ZSP nr 2 oraz wyszukanie i wypromowanie młodych ludzi uzdolnionych plastycznie.
II. Warunki uczestnictwa w konkursie.
1. Konkurs ma charakter zamknięty – mogą w nim wziąć udział tylko uczniowie naszej szkoły bez ograniczeń wiekowych.
2. Uczestnicy konkursu przygotowują swoje prace indywidualnie – nie przewiduje się możliwości grupowego przygotowania prac.
3. Każdy uczestnik może przedstawić maksymalnie dwie prace (dwie wersje logo i dwie wersje banera szkoły).
4. Prace konkursowe muszą być wykonane zgodnie z przyjętymi i opisanymi w niniejszym regulaminie zasadami.
5. Zwycięzcy konkursu akceptują fakt, że nagrodzone i wyróżnione projekty (logo i banera) stają się własnością ZSP nr 2 we Włoszczowie. Finaliści konkursu zrzekają się praw autorskich do projektów składajac oświadczenie o nieodpłatnym zrzeczeniu się praw na rzecz Zespołu Szkół.
6. Wzór oświadczenia, o którym mowa w pkt 5, stanowi załącznik do niniejszego regulaminu.
III. Wymagania, jakie powinien spełniać projekt.
1. Pracę należy przygotować w dowolnym programie graficznym i zapisać w rozszerzeniu właściwym dla tego programu. Kopię grafiki należy zapisać w popularnym rozszerzeniu gif / jpeg / png.
2. Baner szkoły może mieć charakter statyczny. Może też być wykonany w dowolnej technice animacyjnej.
3. Baner szkoły powinien mieć ograniczoną wielkość by pasował do strony internetowej szkoły (wymiary 980 pikseli szerokości i 130 pikseli wysokości). Plik zawierający baner nie może być przesadnie duży (do 200 Kb).
4. Logo szkoły musi mieć charakter statyczny i wysoką rozdzielczość (minimum 300 dpi) – by umożliwić poprawny wydruk.
5. Projekt logo szkoły powinien przewidywać możliwość maksymalnie wszechstronnego wykorzystania i adoptowania logo, tak by, np. mogło być umieszczane na drukach firmowych, wizytówkach, gadżetach,itp.
IV. Miejsce i termin składania prac konkursowych
1. Prace w nieprzekraczalnym terminie do 15 maja 2009 należy składać w wersji elektronicznej w sekretariacie szkoły. Praca powinna być zapisana na płycie CD lub innym nośniku.
2. Autor projektu oprócz nośnika elektronicznego dostarcza wydruk z przygotowanym projektem. Praca musi być podpisana (imię , nazwisko, klasa).
3. Organizator konkursu nie zwraca prac.
V. Kryteria oceny prac konkursowych.
1. Prace zostaną poddane ocenie przez Komisję Konkursową, składającą się z 5 członków powołaną przez Dyrektora szkoły spośród nauczycieli informatyków i nauczycieli przedmiotów humanistycznych.
2. Dyrektor szkoły jest przewodniczącym Komisji.
3. Z przebiegu konkursu Komisja sporządzi protokół, zawierający w szczególności listę zwycięzców.
4. Komisja dokona oceny prac konkursowych (baner i logo szkoły) zgodnie z następującymi kryteriami:
-
nawiązanie do typów szkół funkcjonujących w ZSP nr 2;
-
nawiązanie do tradycji, historii szkoły i patrona;
-
estetyka, oryginalność, innowacyjny charakter projektu, wywoływanie pozytywnych skojarzeń, łatwość rozpoznania i zapamiętania;
-
funkcjonowanie w wersji czarno-białej i barwnej;
-
funkcjonalność na stronie internetowej.
5. Decyzje Komisji są nieodwołalne.
6. Organizatorom przysługuje prawo nierozstrzygnięcia konkursu w przypadku niskiego poziomu projektów.
7. Wyniki konkursu zostaną podane do wiadomości publicznej na stronie internetowej Zespołu Szkół.
VI . Nagrody.
1. Przewiduje się przyznanie dwóch nagród rzeczowych o wartości do 150 zł każda
w kategorii najlepsze logo szkoły
w kategorii najlepszy baner szkoły
2. Organizator konkursu może przyznać wyróżnienia osobom, których prace uznano za interesujące.
VII . Postanowienia końcowe.
1. Prawo interpretacji regulaminu przysługuje wyłącznie organizatorowi konkursu.
2. W sprawach nieobjętych niniejszym regulaminem rozstrzyga organizator konkursu.
3. Organizator zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian w regulaminie. Z chwilą ich opublikowania na stronie internetowej szkoły, stają się one obowiązujące.
4. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do opublikowania imienia, nazwiska i informacji o finaliście konkursu w mediach i Internecie.
Formularz oświadczenia - konkurs
pobierz w formacie pdf | pobierz w formacie doc |
OŚWIADCZENIE
Ja ………………………………………………, zamieszkały/a w …………………………...
(imię i nazwisko) (adres zamieszkania)
oświadczam, że przekazuję nieodpłatnie prawa autorskie do projektu logo / banera, zgłoszonego w konkursie na logo / baner szkoły, organizowanym w miesiącu kwietniu – maju 2009 r. na rzecz Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 we Włoszczowie im. Hetmana Stefana Czarnieckiego, 29-100 Włoszczowa, Koniecpolska 40.
Jednocześnie oświadczam, że jestem jedynym autorem wspomnianego wyżej projektu, a tym samym osobą uprawnioną do dysponowania prawami autorskimi.
……………………………………………
(data, imię i nazwisko)
Regulamin przygotował: C. Świetlicki.
Dziękuję za udzieloną pomoc kolegom R. Pacanowskiemu, K. Rosińskiemu i J. Witczykowi .