Podobny obraz Konkurs przeznaczony jest dla   uczniów   szkół gimnazjalnych, którzy   interesują   się sztuką kulinarną oraz   florystyką i   sztuką dekoracji - w   konkursie mogą   brać udział 3-osobowe   zespoły, ilość   zespołów zgłoszonych   przez daną   szkołę    jest dowolna...

 

 

 

 

 

 

 

Znalezione obrazy dla zapytania konkurs kulinarny

 

Znalezione obrazy dla zapytania florystykalogo

 

 

 

REGULAMIN III EDYCJI KONKURSU 

GASTRONOMICZNO-FLORYSTYCZNEGO

 

  1. 1) Organizatorami konkursu są nauczyciele przedmiotów zawodowych z zakresu gastronomii i architektury krajobrazu w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych2 imienia Hetmana Stefana Czarnieckiego, ul. Koniecpolska 40, 29-100 Włoszczowa.

Celem konkursu jest:

  • Rozwijanie kreatywności i wrażliwości artystycznej młodzieży
  • Zachęcanie do samodzielnego poszukiwania wiedzy z zakresu dekoracji roślinnych oraz żywienia człowieka i technologii produkcji potraw
  • Popularyzacja florystyki wśród młodzieży
  • Nawiązywanie współpracy z innymi szkołami
  • Rozwijanie zainteresowań kulinarnych
  • Poznawanie i promowanie tradycji kulinarnych
  • Aktywizowanie współpracy pomiędzy szkołami
  • Integracja młodzieży

 

  1. 2) Konkurs przeznaczony jest dla uczniów szkół gimnazjalnych, którzy interesują się sztuką kulinarną oraz florystyką i sztuką dekoracji, w konkursie mogą brać udział 3-osobowe zespoły, ilość zespołów zgłoszonych przez daną szkołę jest dowolna.
  1. 3)Tematyka konkursu: „Z miłości do mamy”.
  1. 4) Konkurs jest dwuetapowy:
  2. a) etap pierwszy  - polega na przygotowaniu dowolnej potrawy dla mamy i dekoracji z kwiatów żywych w kieliszku do wina lub szampana oraz przesłaniu na adresy mailowe organizatora lub dostarczeniu do sekretariatu szkoły na płycie CD/DVD :
  • nazwy potrawy
  • normatywu surowcowego na 2 porcje potrawy
  • opisu wykonania
  • max 4 zdjęć, na których przedstawiono potrawę oraz dekorację roślinną stołu (w formie elektronicznej w formacie JPG)

Komisja konkursowa oceni prace biorąc pod uwagę:

 

  • zgodność przepisu z tematyką konkursu - 0-5 pkt
  • pomysłowość i oryginalność- 0-5pkt
  • formę zapisu receptury kulinarnej potrawy- 0-5 pkt
  • wygląd potrawy – na podstawie zdjęć- 0-5 pkt
  • dekorację w naczyniu -0-5 pkt

Maksymalnie można uzyskać 25 pkt.

 

  1. b) etap drugi -  przeznaczony jest dla 6 drużyn, które uzyskały najwyższą punktację w etapie pierwszym. Etap ten odbędzie się 25 kwietnia 2018 r. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 i będzie się składał z dwóch części:

- teoretycznej – w formie testu wiedzy z zakresu podstaw żywienia człowieka i technologii produkcji potraw oraz podstawowej wiedzy o dekoracjach roślinnych (czas trwania 45 minut).

 

- praktycznej – polegającej na przygotowaniu dowolnej potrawy dla mamy (dla dwóch osób) oraz wykonaniu prezentu dla mamy w postaci bransoletki z żywych roślin ozdobnych i materiałów dekoracyjnych(czas trwania 60 minut).

 

W części teoretycznej bierze udział 1 przedstawiciel z każdego zespołu, pozostałe osoby dokonują w tym czasie wyboru produktów i potrzebnych materiałów i przygotowują swoje stanowisko pracy do części praktycznej.

 

Uczestnicy mają do dyspozycji podstawowe produkty spożywcze, urządzenia i sprzęt gastronomiczny, zastawę stołową, materiał roślinny i dekoracyjny oraz konstrukcję przygotowaną do wykonania bransoletki. Część praktyczna będzie się odbywała w szkolnej pracowni gastronomicznej i w pracowni adaptowanej na warsztat florystyczny.

 

Prace konkursowe I i II etapu będzie oceniała Komisja Konkursowa złożona z nauczycieli przedmiotów gastronomicznych i nauczycieli architektury krajobrazu ZSP Nr 2.

 

4. Na końcowy wynik oceny prac będą się składały następujące elementy:

 

- wynik punktowy testu wiedzy – max 30 pkt

- przygotowanie stanowiska pracy – max 3 pkt

- dobór surowców i sprzętu - max 3 pkt

- higiena pracy - max 6 pkt

- walory smakowo-zapachowe przygotowanych potraw – max 10 pkt

- pomysłowość w przygotowaniu potraw – max 6 pkt

- charakter potraw zgodny z tematyką – max 6 pkt

- estetyka podania i nakrycie do posiłku - max 6 pkt

- pomysłowość i kreatywność w przygotowaniu dekoracji florystycznej - max 10 pkt

- zastosowanie zasad kompozycji – max 3 pkt

- wygląd całości – max 7pkt

 

Łączna suma punktów do uzyskania w I i II części konkursu - 90.

 

5. Na podstawie sumy punktów uzyskanych w II etapie Komisja Konkursowa wyłoni zwycięzców.

 

6. Zwycięskie drużyny otrzymają nagrody rzeczowe. Wszystkie drużyny biorące udział w II etapie otrzymają dyplomy.

 

7. Formą zgłoszenia drużyn do I etapu konkursu jest nadesłanie prac konkursowych w terminie do 06.04.2018 r. w formie elektronicznej – drogą mailową, przepis i zdjęcia w postaci załączników na adres:

 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.    lub      Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

z dopiskiem „Konkurs kulinarno-florystyczny” lub dostarczeniu na płycie CD/DVD do sekretariatu szkoły.

 

Prace powinny zawierać przepis na potrawę oraz fotografie (maksymalnie 4) tej potrawy. Przepisy powinny być podpisane z podaniem imion i nazwisk wszystkich członków zespołu, klasy oraz nazwy szkoły. Prosimy także o podanie imienia i nazwiska nauczyciela – opiekuna zespołu oraz adresu e-mail, na który prześlemy potwierdzenie odebrania prac i informacje o zakwalifikowaniu się do kolejnego etapu.

 

8. Prace nadesłane po terminie, niekompletne lub niespełniające warunków konkursu nie będą oceniane.

 

9. Zgłoszenie prac do konkursu jest równoznaczne z przekazaniem praw autorskich do nich na rzecz Organizatora, o których mowa w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawach autorskich i prawach pokrewnych (Dz. U. z 1994r., Nr 24, poz. 83) oraz do publikacji w wydawnictwach wszelkiego typu, wydawanych przez Organizatora oraz w Internecie.

 

10. Prace przechodzą na własność Organizatora i nie będą odsyłane.

 

11. Zespoły, które zakwalifikują się do II etapu konkursu, zostaną o tym poinformowane drogą mailową, w ten sposób przekażemy również szczegóły organizacyjne dotyczące tego etapu i zestaw produktów spożywczych, jakie będą dostępne podczas części praktycznej II etapu.

 

12. Ogłoszenie wyników i rozdanie nagród nastąpi w dniu 25.04.2018.

 

13. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do umieszczenia danych oraz zdjęć uczestników konkursu, a także zdjęć prac konkursowych na stronie internetowej szkoły.

 

14. Uczestnicy etapu praktycznego zobowiązani są do przestrzegania zasad bhp, organizatorzy konkursu nie ponoszą odpowiedzialności za wypadki powstałe w wyniku niestosowania się do tych zasad.

 

14. Przystąpienie do konkursu jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.

 

15. Wszystkie kwestie sporne rozstrzyga organizator konkursu.

 

16. Decyzje komisji są wiążące i ostateczne.

 

 

 Znalezione obrazy dla zapytania kucharz grafika

 

 

 Serdecznie zapraszamy do ,,Czarnieckiego", czekamy na Was!

 

 

 

 

Źródło: info pani Teresa Pniewska, grafika domeny publiczne
Redakcja: Lidia Jurek