W dniu 5-8 maja 2018 roku odbyła się wycieczka do Włoch. Pełną wrażeń przygodę rozpoczęło niesamowite spotkanie na warszawskim Modlinie. Mieliśmy okazję poznać samego Przemka Kossakowskiego i zdobyć autograf dla naszej szkoły.

Po dwugodzinnym locie, nasza siedmioosobowa grupa dotarła do Pizy.

W Pizie wszystko było inne. Powietrze pachniało inaczej, słońce mocniej grzało, a jabłka były bardziej soczyste. Każdy element włoskiej codzienności był dla nas, Polaków, czymś zupełnie nowym.”

Pierwszy dzień poświęciliśmy na zwiedzanie miasta, w którym królujeTorrePendente di Pisa(Krzywa Wieża). Nie obyło się bez skosztowania włoskiego jedzenia. Lasagna, gnocchi, pizza – tak wiele jedzenia, tak mało czasu!

Kolejny dzień poświęciliśmy na podziwianie dzieł najwspanialszych włoskich artystów okresu M.IN. okresu renesansu w Uffizi we Florencji. Spotkaliśmy się z Leonardo da Vinci, Michałem Aniołem, Caravaggio, Tycjanem i wieloma innymi wspaniałymi.

Trzeciego dnia odwiedziliśmy miasto Lucca. Zwiedziliśmy kościół San Giovanni, Cattedrale di San Martino wraz z muzeum i wieżą katedralną, z której rozpościera się wspaniały widok na miasto i na inne wieże, z których słynie owe miasto. Musimy nadmienić, że główny plac San Michele w Luce ma formę starożytnego amfiteatru, ze względu na pozostałości po rzymskim forum.

Następnego dnia dotarliśmy do nadmorskiego miasteczka Viareggio, znanego z odbywających się tam co roku karnawałów. Przyjemnie chłodząca bryza, zapach morza i palmy sprawiały wrażenie, że czuliśmy się jak na wakacjach. Odwiedziliśmy posąg wiernego kota Hectora, wypiliśmy włoską kawę, zrobiliśmy zdjęci na  niebieskim dywanie  i opaleni śródziemnomorskim słońcem wracaliśmy do pensjonatu.

W ostatnim dniu żegnaliśmy się z Pizą. Odwiedziliśmy niewielki kościół Santa Maria Della Spina. Wewnątrz znajdował się przykład sztuki nowoczesnej w postaci ogromnego konara, będącego metaforą przemijania i nawiązaniem do przechowywanej relikwii – ciernia z korony Chrystusa.

W tym dniu chcąc spróbować swojego szczęścia, wykupiliśmy los, który przyniósł nam wygraną w wysokości 10 euro.

Wspomnienia z wyjazdu zostaną w naszej pamięci na zawsze!

Organizator wycieczki: Iwona Mazur – nauczyciel języka włoskiego.