W roku szkolnym 2015/2016 i wzorem ubiegłego uczniowie naszej szkoły aktywnie uczestniczyli w internetowym projekcie edukacyjnym, grze giełdowej, ucząc się inwestować fundusze oraz poszerzali swe kompetencje zawodowe, zdobywali certyfikaty indywidualne…
Szkoła to nauka. Uczy teorii, dostarcza nowej wiedzy. Szkoła to kształcenie, rozwijanie i doskonalenie praktycznych umiejętności. Szkoła to dawanie kompetencji niezbędnych do dorosłego, zawodowego życia, odnalezienia się ze swoimi możliwościami, zdolnościami, osobowością i predyspozycjami w społeczeństwie XXI wieku, poradzenia sobie w nim i dobrego funkcjonowania…
„Czarniecki” tym szlakiem kroczy w pracy młodzieżą: codzienna nauka, projekty
edukacyjne, praktyki zagraniczne, konkursy, olimpiady, gry, turnieje, samorządność, otwarcie na środowisko, wolontariat, akcje, warsztaty, zawodowe wycieczki, spółdzielczość, indywidualizm liderów i prymat zespołowości, poczynania artystyczne, w „ścisłych”, ekologiczne, w humanistyce, ekonomii, sportowe, interdyscyplinarne i wiele innych…
EQONOMISTKI - zespół utworzony przez uczennice klasy II Technikum Ekonomicznego: Katarzyna Lesiak, Wiktoria Borkowska, Weronika Krawczyk i Wiktoria Bryła - zajęły 7 miejsce w ostatecznym rankingu województwa świętokrzyskiego na 261 szkolnych zespołów!
BRAWO za aktywność, wkład pracy, operatywność i zorganizowanie czasu – dziewczyny są cały rok szkolny bardzo aktywne na wielu płaszczyznach życia uczniowskiego: konkursy, turnieje, zawody, sklepik szkolny, poczet szkolny, akcje, wolontariat, szkoleniowe projekty i inne…
eMKaeMA99 - zespół złożony z uczennic klasy I Technikum Ekonomicznego: Martyna Biskupska, Kamila Cichoń, Anita Marczak, Monika Dusza - zaczyna swoje szkolne giełdowe inwestycje - zajęły 11 miejsce w ostatecznym rankingu województwa świętokrzyskiego na 261 szkolnych zespołów.
Bardzo duży potencjał możliwości, zapał, ambicja i chęć do wysiłku…
B R A W O!
- Rywalizacja była bardzo zacięta i o wyniku ostatecznym decydowały zarówno punkty uzyskane z inwestowania na giełdzie oraz za zaliczone klasówki – podsumowuje efekty całorocznej pracy pani Grażyna Gawron, koordynator merytoryczny SIGG w „Czarnieckim”.
- XIV edycja tego projektu adresowana była do uczniów, którzy w zespołach 2 - 4 osobowych i pod opieką nauczyciela inwestowali wirtualne 20 000 zł –wyjaśnia nauczyciel ekonomista.
- W całej Polsce do gry przystąpiło 5 981 zespołów, a nasze dziewczyny zajęły odpowiednio 83 (EQONOMISTKI) i 187 miejsce (eMKaeMA99) w Polsce. To niezły wynik dziewczyn, jest wyraźny postęp od zeszłego, 2014/2015 roku. Ale apetyt na wyższe miejsca oczywiście rośnie! Tak trzymać! – dodaje pani Gawron.
Szkolna internetowa gra giełdowa (SIGG)…
Jest symulacyjną grą inwestycyjną, która ma za zadanie nauczyć młodych ludzi inwestowania na giełdzie. Składa się z dwóch przeprowadzanych równocześnie elementów.
Zwycięzcy, czyli zespoły, które uzyskały najwyższą stopę zwrotu ze swoich wirtualnych inwestycji, a także najlepsi finaliści kursu e-learningowego zdobywają cenne nagrody rzeczowe! (zobacz na stronie…). Projekt realizowany jest w ścisłej współpracy z Giełdą Papierów Wartościowych w Warszawie.
http://paga.org.pl/projekty/szkolna-internetowa-gra-gieldowa/sigg
Certyfikat ,,Podatkowa księga przychodów i rozchodów"
dla uczennicy klasy II TE Wiktorii Bryły uczestniczki projektu szkoleniowego „AKADEMIA PARP”…
Nasze gratulacje!
Źródło: materiał pani Grażyna Gawron, foto Lidia Jurek
Opracowanie: Lidia Jurek i Monika Kaczmarska