SokolicaTrzy dni, trzy pasma górskie i trzy parki narodowe - tak w wielkim skrócie można opisać fantastyczną wyprawę młodzieży Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 im. Hetmana Stefana Czarnieckiego we Włoszczowie w góry Polski. Nasza grupa turystyczna liczyła 25 osób klas III i II. Opiekunowie, Michał Piorun, Małgorzata Cuprian oraz Magdalena Michałek, zadbali o ambitny plan i liczne atrakcje.

W pierwszym dniu (11 października 2010 r.) zdobylismy najwyższy szczyt Gorców - Turbacz - wznoszący się na wysokość 1310 m n.p.m. Trasa wędrówki była starannie przemyślana i wiodła szlakami Gorczańskiego Parku Narodowego. Z miejscowości Koninki wjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym na szczyt Tobołów. Stąd rozpoczęliśmy prawdziwą górską marszrutę przez Suhorę z obserwatorium astronomicznym, Obidowiec z rozległą panoramą Tatr, Rozdziele na Turbacz. Po 40 minutach odpoczynku w schronisku turystycznym ruszyliśmy w drogę powrotną.

Wtorek (12 października 2010 r.) przywitał nas bezchmurną pogodą. Tego dnia zwiedzaliśmy Tatrzański Park Narodowy. Wyruszyliśmy z Wierch Porońca na Rusinową Polanę. Widok na najwyższe szczyty Tatr Polskich i Słowackich był wspaniały. Widać stąd Tatry Bielskie z Hawraniem na czele, cały masyw Lodowego Szczytu, tatrzańskiego króla Gerlacha, Rysy i dziesiątki innych szczytów. W drogę powrotną udaliśmy się w kierunku Zazadniej przez Wiktorówki, gdzie zatrzymaliśmy się w sanktuarium Matki Bożej Jaworzyńskiej Królowej Tatr. Wieczorem weszliśmy na Gubałówkę, by spojrzeć z góry na rozświetloną stolicę Tatr - Zakopane.

Środa (13 października 2010 r.) była dniem, który spędziliśmy na terenie Pienińskiego Parku Narodowego. Ze Szczawnicy wdrapaliśmy się na szczyt Sokolicy (747 m n.p.m.). Zauroczeni widokami na Trzy Korony, Górę Zamkową, Holicę po stronie Słowackiej i odległe Tatry straciliśmy poczucie czasu. Jednak wykorzystując pogodę i turystyczną zaprawę młodzieży postanowiliśmy zobaczyć przełom Dunajca i pionowe zerwy Sokolicy od strony słowackiej.