„W klasie IV TG, styczeń 2017, kwalifikacja B.36 - 100 % uzyskało 4. uczniów, a najniższy wynik to 90 - 92 %...” Od początku istnienia tego kierunku uczniowie i nauczyciele utrzymają stały, bardzo wysoki poziom efektywności potwierdzany wynikami bliskimi 100 % w kolejnych klasach, jak i na koniec edukacji...
Ola Pianka i Mateusz Kowalski, kl. I TG; pomiary i obliczenia podczas zajęć w terenie otwartym
Dlaczego warto postawić na edukację w „Geodezji” ?
Szanowny Rodzicu, Młody Człowieku - garść istotnych faktów
dla Ciebie...
To, co najważniejsze z punktu widzenia chęci kontynuowania dalszej edukacji po gimnazjum w technikum geodezyjnym przybliży nam pani mgr inż. Monika Maziarska, która razem z panią mgr inż. Elżbietą Walczak-Miszczak stanowi zespół nauczycieli zawodu w TG, uczących w roku szkolnym 2016/2017 ogółem 43. uczennic i uczniów, w klasach I-IV.
Zacznijmy od egzaminów zawodowych, zdawalność bliska 100 %...
Pani Maziarska podaje, że
- Od początku istnienia kierunku „Geodezja" w ZSP Nr 2 spośród wszystkich 78 zdających absolwentów zdało egzamin zawodowy i uzyskało kwalifikacje w zawodzie technik geodeta - 76 osób.
- W bieżącym roku szkolnym, w sesji zimowej egzaminów uczniowie klas maturalnych (10 uczniów) zdawali kwalifikację B.36 i osiągnęli: wszyscy 100 %, zdali pisemny, a część praktyczną 4. uczniów zaliczyło na 100 %, pozostali też bardzo wysoko, nie mniej niż 90 %. Na takie wyniki zaprocentowała bardzo solidna realizacja podstawy programowej i nacisk na wykorzystywanie w uczeniu szeregu metod i form, środków pracy wspierających wyrobienie u młodzieży umiejętności zawodowych: teoretycznych i praktycznych. Także regularne organizowanie dla uczniów egzaminów próbnych. Brawo!
Dodajmy, że w rankingu Technika wg „PERSPEKTYW" nasze TG również uzyskuje co roku bardzo wysokie miejsce dla Technikum Nr 1 i całego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 im. Hetmana Stefana Czarnieckiego.
Prosimy otwórz, sprawdź, porównaj...
TG - nasze możliwości to podstawa...
Zdecydowanie atutem jest stała organizacja zajęć praktycznych w terenie otwartym - mamy takie możliwości w najbliższym otoczeniu, na terenie placówki, boiska, placu manewrowym, terenie przyszkolnym, a zimową porą ćwiczenia w niedużej grupie na tzw. „małej sali" przystosowanej do tego typu zajęć lekcyjnych - z pomiarami, obliczeniami.
- No i dochodzi do tego baza dydaktyczna. Uczniowie mają do swojej dyspozycji skomputeryzowaną pracownię geodezji ze specjalistycznym oprogramowaniem, nowy zawodowy sprzęt, zawodowe czasopisma w prenumeracie, własne zaplecze solidnie i profesjonalnie urządzone. Czują się gospodarzami, podmiotem, od których wymagamy przestrzegania ustalonych reguł współpracy – podkreśla pani Maziarska.
Uczniowie klasy I TG z niwelatorami w terenie
Klasa II TG na zajęciach lekcyjnych w pracowni geodezji
W całym cyklu kształcenia TG intensywna uwaga skierowana na zajęcia praktyczne, w tym otwarte, terenowe i egz. zawodowe próbne - ,, W poniedziałek, tj. 05.06. 2017 r., od czwartej do ósmej godziny lekcyjnej uczniowie 2 TG piszą na hali PCKR próbny egzamin zawodowy. Nauczycieli uczących w tym czasie na hali PCKR proszę o zorganizowanie zajęć poza halą. Dziękuję. " / z informacją nauczyciel zawodu, pani E. Walczak-Miszczak.
Ale to jeszcze nie wszystko…
W roku 2016/2017 we wszystkich czterech klasach „TeGie” było 43 uczniów.Są lub niedawno byli wśród nich: stypendystki Prezesa Rady Ministrów, Starosty Powiatu Włoszczowskiego, nagradzani rozmaitymi nagrodami, laureatka finału centralnego jednej z olimpiad, inni olimpijczycy, aktywiści społeczni, wolontariusze. Trzeba przyznać, że są bardzo, bardzo aktywni w życiu szkoły, swoich klas! Wśród nich inicjatorzy, liderzy środowiska uczniowskiego całej szkoły? ZDECYDOWANIE TAK! Otwarci na nowe wyzwania i formy edukacji, potrzeby społeczności „Czarnieckiego”, chętni do pracy koncepcyjnej i fizycznej na rzecz swojej szkoły, czyli siebie samych – z nimi na czele reorganizacja architektoniczna korytarzy szkolnych, z ich udziałem wycieczki zawodowe, wycieczki ogólnorozwojowe, wyjścia i wypady integracyjne, różnego rodzaju olimpiady czy konkursy wiedzy przedmiotowej, sprawności zawodowej, indywidualnych pasji i prywatnych zainteresowań, w ramach realizowanych projektów i programów zawodowe praktyki w Polsce i poza granicami kraju. Wymienimy tutaj tylko kilka przykładów, ot chociażby – wycieczki do Wydziału Ksiąg Wieczystych w Sądzie Rejonowym, Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej Włoszczowa, na Regionalny Festiwal Naukowy E(x)plory, Podzamcze Chęcińskie, na Politechnikę Świętokrzyską, gdzie zajęcia i wykłady na Wydziale Inżynierii Środowiska, Geomatyki i Energetyki, do Krakowa, Obserwatorium Astronomiczne Uniwersytetu Jagiellońskiego, Muzeum Podziemi Krakowa, Kopalnia ,,GUIDO” Zabrze, w Bieszczady, Zapora Solińska (ub. rok szkolny), wyjazdy na spektakle teatralne – tegoroczny wieczór w krakowskiej „Bagateli”, zorganizowanie Konkursu Geodezyjno-Geograficznego dla gimnazjalistów powiatu włoszczowskiego (kl. II i III TG), udział w etapie ogólnopolskim Olimpiady Wiedzy Geodezyjnej i Kartograficznej w Lublinie (III TG) etc…
Warto nadmienić, że w lipcu 2017 grupa sześciorga młodych geodetów wyjeżdża na praktykę do Niemiec w ramach ,,ERASMUS +” ; inni na terenie Polski, m. in. we Wrocławiu.
Geodeci – są aktywni, kreatywni, ciekawi, pracowici, bezpośredni i żywiołowi
Info i foto, czyli wszystko, co naj o TG znajdziesz także i tutaj…
http://www.zsp2wloszczowa.pl/tech-geodezyjne
Po efektach ich poznacie…
- Nasi absolwenci z powodzeniem studiują na kierunkach ścisłych, technicznych, wyuczonej w technikum geodezji. Podam tylko parę przykładów, a mianowicie: na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie jest 4. naszych uczniów na Geodezji i Kartografii – na II roku jedna osoba, na I roku trzy osoby. Na Politechnice Świętokrzyskiej studiuje razem 5. osób, na I i II roku. Ostatnio byli u nas dwaj absolwenci – Damian Lubiński i Paweł Siekanka, studenci II roku Geodezji z UR Krakowie. Na tym bliskim spotkaniu z obecnymi rocznikami TG, połączonym z żywą pogadanką przybliżali młodszym klasom charakter studiów, specyfikę kierunku, na co trzeba zwracać szczególną uwagę. Uczulali na … naukę matematyki! – podsumowuje pani Monika.
Nauczyciel geodeta, pani mgr inż. Monika Maziarska podczas lekcji w klasie III TG;
maj 2017 r.
Dołączysz do Nich…?
DM
Źródło: info i foto pani Monika Maziarska, info pani Elżbieta Walczak-Miszczak, Wiktoria Bąk, Sylwia Grabiec, kl. I TG, foto Lidia Jurek - zdjęcia z zajęć lekcyjnych, prac przy modernizacji oraz szkolnego show Powitanie Wiosny - 2017.
Redakcja: Lidia Jurek i Monika Kaczmarska