Ewolucja roweru na podstawie zbiorów w Muzeum Sportu i Turystyki w  Warszawie - Gazeta Żoliborza

 

 

 

 

Zaglądali na stronę, korzystali na zajęciach
https://www.muzeumsportu.waw.pl/

23.11.2020 r.

- Witam. Kluczka, stoper, baryłka, płaski i ratowniczy (tatrzański) to węzły,  których wiązania uczyli się uczniowie z mojej grupy w klasie  II policyjno/pożarniczo/ratowniczej  LO na doskonaleniu pływania i elementach  ratownictwa. Do nauki skorzystaliśmy z bardzo dobrych ,,podpowiedzi” na stronie MSiT. Michał Kościński, uczeń klasy, pokazał na  zrobionym zdjęciu efekt końcowy ćwiczeń – napisał w e-dzienniku nauczyciel WF pan Sławomir Kaczmarski.

Także w klasie III policyjno/pożarniczo/ratowniczej/ sportowo-militarnej LO, której wychowawcą jest pan Kaczmarski uczennice i uczniowie uczyli się m.in. wiązania stopera i płaskiego. Fotografował uczeń klasy, Maciek Fidera.

Po  lekcjach nauczyciel podsumował…

- Istnieje wiele różnych węzłów, niektóre są bardzo efektowne, a co za tym często idzie, niełatwe do szybkiego zawiązania. Uczulałem młodzież, że rzecz w  tym, aby znać przede wszystkim węzły przydatne w praktyce. Możliwie proste i łatwe do zawiązania również w sytuacjach trudnych, stresowych,  tak by w pośpiechu nie popełnić błędu. Z poradnika na stronie Muzeum wybraliśmy do przećwiczenia, utrwalenia węzły pewne i sprawdzone, czyli posiadające odpowiednią wytrzymałość oraz  spełniające swoją funkcję bez zarzutu.

Mam linę i jak tu ją zawiązać na wagę zdrowia i życia?…

 1

 Węzeł tatrzański - ratowniczy

stoper

Węzeł stoper

płaski

Węzeł płaski

 

 

 

Źródło: info i foto pan  Sławomir Kaczmarski, foto Michał Kościński, Maciej Fidera
Redakcja: Lidia Jurek i Joanna Ziental