Zaglądali na stronę, korzystali na zajęciach
https://www.muzeumsportu.waw.pl/
23.11.2020 r.
- Witam. Kluczka, stoper, baryłka, płaski i ratowniczy (tatrzański) to węzły, których wiązania uczyli się uczniowie z mojej grupy w klasie II policyjno/pożarniczo/ratowniczej LO na doskonaleniu pływania i elementach ratownictwa. Do nauki skorzystaliśmy z bardzo dobrych ,,podpowiedzi” na stronie MSiT. Michał Kościński, uczeń klasy, pokazał na zrobionym zdjęciu efekt końcowy ćwiczeń – napisał w e-dzienniku nauczyciel WF pan Sławomir Kaczmarski.
Także w klasie III policyjno/pożarniczo/ratowniczej/ sportowo-militarnej LO, której wychowawcą jest pan Kaczmarski uczennice i uczniowie uczyli się m.in. wiązania stopera i płaskiego. Fotografował uczeń klasy, Maciek Fidera.
Po lekcjach nauczyciel podsumował…
- Istnieje wiele różnych węzłów, niektóre są bardzo efektowne, a co za tym często idzie, niełatwe do szybkiego zawiązania. Uczulałem młodzież, że rzecz w tym, aby znać przede wszystkim węzły przydatne w praktyce. Możliwie proste i łatwe do zawiązania również w sytuacjach trudnych, stresowych, tak by w pośpiechu nie popełnić błędu. Z poradnika na stronie Muzeum wybraliśmy do przećwiczenia, utrwalenia węzły pewne i sprawdzone, czyli posiadające odpowiednią wytrzymałość oraz spełniające swoją funkcję bez zarzutu.
Mam linę i jak tu ją zawiązać na wagę zdrowia i życia?…
Węzeł tatrzański - ratowniczy
Węzeł stoper
Węzeł płaski
Źródło: info i foto pan Sławomir Kaczmarski, foto Michał Kościński, Maciej Fidera
Redakcja: Lidia Jurek i Joanna Ziental